Sales and Delivery Terms

Salgs & Handelsbetingelser pr. 01.01.2021

Salg- og leveringsbetingelser:

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, varer i udvalg, salg, service og leverancer, også selvom ordregiver foreskriver andre betingelser i sin ordre. Fravigelser fra nedenstående skal være godkendt og underskrevet af Luxury Beauty Supply for at være gældende.

Leveringstid og fragt

Varer på lager udsendes typisk inden for 1-2 hverdage. Skulle der mod forventning være udsolgte varer opretter vi en fragtfri restordre.

Ordregebyr:

Ved bestilling på ordre under 1000 kr pålægges et ekspeditionsgebyr på 200 kr

Priser:

Alle priser er ex moms.

Betaling:

Betalingsbetingelser er netto kontant dvs. forudbetaling / betaling med betalingskort, medmindre man har fået oprettet en kreditkonto. I så fald gives der det antal dages kredit som man har aftalt. Efter forfaldsdato beregnes en rente på 2% pr. påbegyndt måned svarende til 23,6% p.a. Endvidere tillægges et adm. gebyr på kr. 100,- på rente- og kontoudskrifter. Rykkergebyr er på 100,00 kr. Ved forfalden saldo udsender vi ikke nye ordrer før forfalden saldo er indfriet.

Levering og fragtpriser:

Der tillægges gældende fragtomkostninger på alle leverancer med mindre andet er skriftligt aftalt eller opgivet på varen / webshoppen. Vi tager kr. 60,00 i fragtgebyr uanset vægt op til 30 kg og herefter postens takster. Priserne kan reguleres hver 01.01. hvis fragtpriserne stiger.

Reklamation skal ske ved modtagelse og inden 7 dage:

Ved skader og mangler skal køber reklamere til leverandøren straks efter modtagelse og senest inden 7 dage. Såfremt der opstår manko eller skader på varen eller emballagen under transport, skal modtageren straks påtale dette overfor transportøren og gøre påtegninger på fragtbrev eller følgeseddel. Samtidig skal leverandøren informeres senest samme dag for modtagelsen.

Returnering:

Ved alle handelskøb er der som udgangspunkt INGEN returret. Varer der bestilles hjem specielt til en kunde er der ingen returret på.
Nedsatte/udgåede/udløbne varer fra tilbudslisten er der aldrig returret på. Varer med begrænset holdbarhed, er man selv ansvarlig for at tjekke ved modtagelsen og inden 7 dage. Returnering af andre varer accepteres kun efter forudgående skriftlig aftale. Returvarer skal være ledsaget af brev, følgeseddel eller faktura, der refererer til den indgåede aftale (se og hent returformular nedenfor). Returvarer skal fremsendes for kundens egen regning og risiko. Kreditering finder kun sted, hvis der foreligger en aftale og såfremt varen er ubrugt og ubeskadiget, samt i original og ubeskadiget emballage. I tilfælde af at varen tages retur senere end 8 dage fra fakturadato, vil en kreditnota blive reduceret med 25%. Efter 16 dage fra fakturadato finder kreditering ikke sted. Såfremt leverandøren har fejlleveret eller leveret defekte varer, afholder leverandøren fragtomkostningerne men ikke evt. tab forudsat af den sene levering.

Returnering af varer kunder ikke kan tåle:

Luxury Beauty Supply kan ikke garantere at alle kunder kan tåle alle ingredienser og har som udgangspunkt ingen returret. Det er kosmetologens opgave at forsøge at finde den type creme/serum der passer til den enkelte kunde. Derfor kan vi levere testere og prøver så et produkt kan afprøves først.
I tilfælde hvor der fremkommer en reel allergisk reaktion, er der mulighed for at vi pr. kulance kan refundere en del af udgiften og tage produktet retur. Det kræver et tydeligt foto af kundens huds reaktion, samt en kopi af indkøbsfakturaen, samt kopi af den kreditnota der er underskrevet af kunden på at hun har fået pengene retur.